Sådan Far, sådan dotter!

 

Sådär nu har jag lagat färdig min lunch som är till imorn, och jag säger den bara smakade heaven!  Vet inte vad den här rätten heter eller om det finns ngt liknande, vem vet det kanske finns, men den här idén fick jag från huvudet bara.                                                                                                                                                                                                        Pappa fick smaka lite från de jag laga, som ex kock älskade han, jag sitter inte här och skryter, men tänk om jag har en dold talang, sådan far – sådan dotter.                                                                                                                                                 Den här gången fick det bli pasta, med massa andra goda grejer som jag slängde i och det tog bara ungefär 40 minuter, plus 15 min .. på att diska.. och lägga undan!                                                                                                                               Tänkte skriva lite kort och snabbt om hur jag lagade den… så här har ni den ->

  •      Koka Pasta (upp till dig hur mycket du vill ha)
  •      Koka 2 ägg, 2 korv
  •     Förberedning:

-          Skär lök

-          Skär purjolök

-          Skär championer i små tärningar/ bitar

-          Skär mortadella i små bitar

-          Skär en röd chili i små bitar

-          Skär en liten bit citron

-          Ta fram tiger räkor, och skala dem

-          Ta fram pasta sås och soja sås

  • Skär äggen i fyra bitar, och skär korvarna.
  • Häll olja på stekpannan och sen lök, och sen häller du i kryddorna (Gurkmeja - för att få lite färg, salt, peppar, vitlöks – ingefära pulver, samt lagerblad samt grill krydda. Och sen häll lite vatten.
  • Sen häller du (Purjolök, Championerna, chili, tiger räkorna, ägg, korv, mortadella) du låter steka lite dem här, och sen häller lite vatten.. så det blir lite såsig, och att det inte fastnar.
  • Sen så häller du (tomat sås, soja sås, sen pressar du citron biten) det är upp till dig hur mycket du vill ha, så det är upp till dig!
  • Sen så häller du Pastan, rör om allt, så att du får en jämn färg, och sen häller du lite grill krydda.

Det är upp till er, hur mycket ni vill ha och hur mycket ni vill hälla, och du kan ju smaka lite emellan om det är för lite salt, om det är det så, då häller du i lite salt, så att det blir lagom.                                                                                                           Så Prova laga den här rätten, jag lovar den smaka ”himmel”, det låter sjukt, men det är mitt sätt att laga ;) xxx n

Kommentarer
Postat av: Mary

Tycker att det låter riktigt gott faktiskt!

2009-01-13 @ 11:37:41
Postat av: Anonym

See I Told ya!! ..aa det var rätt gooooud :)

2009-01-13 @ 23:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0