Sami

Det var länge sedan jag skrev ett inlägg, tänkte skriva av mig lite. Läste ett inlägg som jag skrev den  första januari2009, det var länge sedan och tiden gick så fort. Händelsemässigt har jag inte blivit rikare utan är mitt gamla jag, jag är iallafall tacksam över allt jag har. I år har jag lärt mig hur "människan" fungerar, har blivit sviken mer än en gång och jag gillar inte hur människor agerar. Har lärt mig att det är ens handlingar som  bestämmer vilken sorts person som man blir, vilket är det svåraste. Ibland känns det som jag inte bestämmer över mina  handingar utan att saker bara händer, och det värsta jag vet är att såra någon omedvetet. Vilket är väldigt enkelt gjort!

Jag har alltid undrat om man kan ändra  på en  person eller om man  är förutbestämd till att vara "rutten".
Jag har genom detta års händelser som varit på gott och ont lärt mig att jag inte  behöver någon annan, jag klarar  mig själv  mer  än nog. Gud har  gjort mig tillräcklig på  alla sätt (alhamdulila).
Jag är ledsen över att säga att jag hade rätt, när jag och nadia startade bloggen skrev vi ett citat var under beskrivning. Jag skrev, "Put lipstick on a pig, it's still a pig." efter simpsons filmen och det har visat sig stämma.

Ska iallafall vara mitt bästa jag, alltid le för det förlorar jag inget på.

Finns en länk jag vill infoga men lyckas inte ,låten heter War of  my life med John mayer som är helt underbar!
http://www.youtube.com/watch?v=oam5IJOLqYI&feature=PlayList&p=D9FE98459FF0E046&index=20

Kommentarer
Postat av: Mary

Kul att se att du är tillbaka! du har varit saknad ;)

2009 har sannerligen varit ett ögonöppnande år, minst sagt...

2010-01-10 @ 12:39:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0